сенсорний розвиток, молодша группа


 Конспект заняття
з сенсорного розвитку
для дітей молодшого віку
«Лялька-неваляйка»

Мета: закріпити знання дітей про форму та колір предметів; розвивати увагу, окомір, дрібну моторику рук; виховувати акуратність, точність і наполегливість.
Матеріал: велика лялька-неваляйка, відерце з ґудзиками, мисочка з невисокими краями, площинне зображення ляльки-неваляйки.
Хід заняття
Діти сидять на стільчиках.
Вихователь: Діти у нас є чудова лялька (показує ляльку-неваляйку дітям).
– Якого кольору сарафан нашої ляльки?
– На голівці у ляльки шапочка. Якого вона кольору?
– На що схожа наша лялька?
Діти: сонце, м'ячик, колобок, апельсин, снігову бабу тощо.
Вихователь: Погляньте, діти, які гарні виразні очі у нашої ляльки.
– Покажіть, як ви вмієте кліпати очима.
– Закрийте очі.
– Відкрийте очі.
Вихователь: У нашої ляльки на обличчі є симпатичний носик.
– Покажіть мені пальчиком ваш носик.
– Що робить ваш носик?
– Подихайте носиком.
– У нашої ляльки гарні губки.
– Якого кольору губи у ляльки?
– У вас і у мене теж є губки. Пошліть поцілунок один одному, ось так.
Вихователь: Коли ви втомлюєтеся, то лягаєте спати.
– Покажіть ляльці, як ви засинаєте (кладуть голівку на складені долоньки, закривають очі.
Вихователь дзвонить у дзвінок.
– Досить діточки відпочивати, час малята прокидатись.
– А знаєте, діти, наша лялька не спала. Вона стояла і на вас дивилася.
– Тож лялечку беріть і спати її покладіть. (Діти по черзі вкладають ляльку, а вона піднімається).
Вихователь: Давайте, діти, ляльці пісню заспіваємо
–Може так її заколисаємо. (Діти стають навколо ляльки)
Ходить сонько під вікном:
Іди в ліжечко бігом! (пальчиком)
Лягай, лялько, на бочок, (голову на складені долоньки)
Ми заграємо в ріжок: (грають в кулачок)
А-а-а, а-а-а! (пальчиком)
Вихователь кілька разів кладе ляльку спати.
Вихователь: Нічого не виходить, діти, бо це незвичайна лялька, а лялька-неваляйка.
– Ви дуже гарно гралися із лялькою-неваляйкою. Тому вона принесла вам жовте відерце із чарівними ґудзиками.
Діти фотографують ляльку на згадку.
Вихователь: А ось і фотографія.
– Та чогось на ній не вистачає.
– Давайте закінчимо фотографію.
– А допоможуть нам ґудзики. Ось носик (викладає). Пропонує дітям викласти очі, ротик та прикрасити сарафан.
Вихователь: Ну ось ми закінчили роботу.
– Неваляйці дуже подобається.
– Вона зовсім не хоче відпочивати, все дивиться, любується на себе.





Конспект заняття
з сенсорного розвитку
для дітей раннього віку
«Осіння мандрівка»

Мета: вчити малят гратися з образними іграшками-персонажами, впізнавати і називати предмети та іграшки (дерева, листя, ведмедик, груші, сонечко, хмаринка). Добирати і групувати предмети за кольором, встановлювати зв'язки між ними за контрастними ознаками (великий, малий). Збагачувати активний словник дітей іменниками-назвами рослин (дерево, листя), тварин (ведмідь, їжак, лисичка, зайчик), прикметниками (жовтий, зелений, великий, маленький), стежити, щоб діти говорили виразно не поспішаючи, досить голосно.
За вказівкою вихователя вчити дітей виконувати найпростіші драматизовані дії; продовжувати вчити розрізняти геометричні фігури за кольором та величиною; закріпити знання про поведінку диких тварин; тренувати у ходьбі на масажному килимку; розвивати усне мовлення, наочно-дійове мислення, слухову увагу; виховувати зосередженість, організованість, уміння грати в дидактичні ігри; привчати емоційно відгукуватись на пропозицію вихователя когось покликати, сховатись та виконувати інші дії. Виховувати інтерес і добре ставлення до тварин, бажання доглядати за ними.
Матеріал: театральна ширма, ляльковий ведмедик, іграшкові їжачки, хмаринка, сонечко, кошики, листочки, груші, теремок (картонний), наголівнички парасолька, магнітофон, збірник пісень «Голубий вагончик», дидактичні ігри: «Знайди такий колір як у мене», «Чарівний теремок», му-зично-дидактична гра «Сонечко і дощик», «Грушки для їжачків», масажні килимки.

Хід заняття
Групову кімнату оформлено у вигляді казкової лісової галявини (дерева, кущі, опале листя, ялинки, пеньки), збоку стоїть ширма, яка прибрана листочками, горобиною, на підлозі лежать килимки-доріжки з каштанів, жолудів, гілочок.
Вихователь зграйкою заводить дітей до групи, звертає увагу на доріжку і пропонує кожному пройти по ній. У цей час читає рядки:
Тупотять маленькі ніжки Йдуть гуляти малюки по незвичайній доріжці. На галявину прийшли.
Вихователь: куди ж нас привела доріжка?
– Ми потрапили з вами на чарівну галявину. Як тут гарно! Як багато листя нападало з дерев. Нумо пограємося, назбираємо листочків. Ось бачите, які гарні листочки у руках. (Діти розглядають листочки, милуються ними). Тепер потанцюємо з ними.

(Малюки виконують довільний танець з листочками).
Вихователь: діти, послухайте! Що ви чуєте? Хто це плаче? (З-за ширми з'являється ляльковий ведмедик).
– Ведмедику, доброго ранку! Чого ти плачеш? Що сталося? 41

Ведмедик: я назбирав у кошик багато листочків, а пустун-вітерець розкидав їх по галявині, і в мене залишився один-однісінький листочок.
Вихователь: не плач, Ведмедику, ми тобі допоможемо.
– Діти, подивіться, як багато листочків.(Бере жовтий листочок). Якого кольору цей листочок? (Запитує двох-трьох дітей).
– Давайте зберемо всі листочки в кошик. (Діти збирають в кошик, до якого прикріплено жовтий листочок.) Вихователь щоразу запитує, якого кольору листочок принесла дитина.
Вихователь: ну ж бо перевіримо, чи всі листочки жовтого кольору ви зібрали. Молодці!
– А який листочок прикріплено до цього кошика (зелений). Ось у цей кошик і будемо збирати зелені листочки. Ведмедику, поглянь, дітки зібрали всі листочки.
– Юро, принеси кошика з жовтими листочками – ми віддамо його Ведмедикові.
– Женя, а ти, принеси кошика з зеленими листочками. (Вихователь передає кошики Ведмедикові).
Ведмедик: дякую вам, мої маленькі друзі, що допомогли зібрати листочки. До побачення!
Вихователь: гарна сьогодні погода! Сонечко визирає із-за хмарки й усміхається нам. Пограймося з ним. Діти збираються навколо вихователя, він промовляє:
Сонце виглядає з-за хмаринки, посміхається всім нам. Ми заплещемо в долоньки, тому що раді сонечку.
– А зараз побігаємо!
Діти розбігаються в різнобій, а потім за сигналом вихователя зупиняються й виконують такі рухи на його слова:
Одна ніжка гоп-гоп-гоп, Друга ніжка гоп-гоп-гоп.
(Діти притупують ніжками)
Ручки наші плесь-плесь-плесь, Ще раз ручки плесь-плесь-плесь.
(Діти плещуть у долоньки)
З-за ширми з'являється хмаринка.
Вихователь: хмаринка сонечко закрила, дощик іде. Швидше ховаймося під парасольку! (Діти біжать до вихователя, який тримає розкриту парасольку).Всі сховалися, нікого дощик не замочив? Мабуть, вам сумно стало. Давайте попросимо дощик перестати крапати:
Дощику, дощику, перестань
Поїдемо в Березань
Дощику, дощику, зупинись
Синя хмарко, розійдись.
(Хмаринка зникає, з'являється сонечко)
Вихователь: ось і дощик перестав, хмаринка зникла. Давайте ще трохи погуляємо на галявині.

– Ой! Хто це! Давайте нарвемо груш їжачкам!
– Скільки груш на дереві? (Багато).
– Якого кольору груші? (Жовті).
– А якого кольору трава? (Зелена).
Вихователь: діти, ми по галявині пройшли, та зайчика не знайшли. Давайте всі разом покличемо зайчика, а то він мабуть, когось злякався.
Зайчику, зайчику вийди до нас,
Маленький, сіренький, вийди до нас.
Дитина-зайчик (зі старшої групи) виходить зі схованки.
Зайчик: Я вухатий ваш дружок,
В мене білий кожушок,
Куций хвостик, довгі вуса
Я усіх, усіх боюся.
Вихователь: зараз Зайчик хоче погратися з вами. Він буде зайцем-татком, а ви його дітками-зайченятками (Вихователь вдягає зайченятам наголівнички).
– Діти, яка гарна хатинка стоїть у лісі! Хто це там з віконця виглядає, так це ж хитра кума Лисиця. (Виходить дитина-лисиця старшої групи і співає пісеньку «Я лисичка, я сестричка»).
Вихователь: онде зайчики сидять, довгі вушка в них стирчать, ось такі от вушка, гарні довгі вушка!
(Діти слухають спів і приклавши долоні до своїх вух, показують, які довгі вушка у зайчиків.)
Вихователь: бігають зайчата, гарні стрибунчата, ось такі зайчата, гарні стрибунчата!
(Зайченята під спів вільно бігають по кімнаті. По закінчені співу присідають).
Вихователь: В лісі Лис ганяє, стрибунчат шукає.
Ой, біжіть, зайчата, гарні стрибунчата!
(Лисичка бігає навколо зайченят. На завершення пісні зайченята тікають, а Лисичка біжить за ними навздогін)
Вихователь: нікого лисичка не спіймала, спритні наші зайченята!
– Молодці!
Ось і закінчилася наша мандрівка, малята, час повертатися нам в садок.
– Спасибі вам звірята, візьміть від нас смачні пироги.
(Вихователь частує всіх дітей пирогами.)

Конспект заняття
з пріоритетом сенсорного розвитку
для дітей раннього віку
«Зайчикові іменини»
Мета: Формувати вміння дітей складати з частин ціле та сприяти розумінню того, що між собою частини різняться за величиною. Розвивати навички порівнювати величини та добирати предмети за величиною незалежно від їхніх кольору та форми.
Закріплювати знання основних кольорів. Формувати співпрацю одне з одним під час дидактичних ігор. Виховувати наполегливість.
Матеріал: декорація лісової галявини, лист від зайчика, хатинка, іграшки - лисичка, зайчик; кошик з морквою; дидактичні ігри: «Прикрась ялинку», «Склади й одягни сніговика», «Закрий віконечко», «Великий, маленький».
Хід заняття
І. Організаційний момент
(Вихователь організовує дітей до заняття. Стукають у двері, заходить листоноша з листом).
Листоноша: Добрий день, дітки. Ось вам лист від зайчика.
Вихователь забирає листа й дякує листоноші.
– Малята, хочете дізнатися, що в цьому листі? Але ж ви ще не вмієте читати. Тоді я сама вам його прочитаю.
Відкриває і читає листа:
Дорогі мої малятка,
Любі хлопчики й дівчатка!
Холодної, зимової днини
Я святкую свої іменини.
Всіх вас до себе в гості хочу запросити
І чимось смачненьким пригостити.
То ж до лісу вирушайте,
Мою хатинку відшукайте.
Вихователь: Ну що, вирушаємо до лісу на пошуки зайчикової хатки, щоб привітати його з днем народження.
– Малята, а що любить їсти зайчик?.
– Так, він дуже полюбляє моркву. Ось у мене кошик. Ми можемо зібрати зайчикові у дарунок морквинки й покласти їх у цей кошик.
Дидактична гра «Великий, маленький».
Діти кладуть у кошик для зайчика тільки великі морквинки, а маленькі відкладають окремо.
Діти з вихователем вирушають у подорож.
Вихователь: Погляньте, малята, цей ліс, мабуть, не простий. У ньому діються якісь дива. (На галявинці штучні зелені ялинки, поряд лежать картонні ялинки з отворами різної форми). Цікава галявина з ялинками! А ось якісь дивні - з дирочками. Щоб вони стали гарними, давайте прикрасимо їх.
Дидактична гра «Прикрась ялинку».
Діти заповнюють вирізані отвори на ялинках із картону площинними іграшками відповідної форми.
Вихователь: Чудово! Дивіться, дітки: тепер у нас усі ялиночки гарненькі. Йдемо далі.
– Малята, знову діються якісь дива! Мабуть, сердита хуртовина по лісу гуляла й наробила сніговичкам шкоди.
(На галявині розкидані складові частини сніговиків).
– Давайте ми з вами складемо сніговичків, допоможемо їм.
Дидактична гра «Склади і одягни сніговика». Під час гри звертається увагу на те, як треба складати ціле з частин та розрізняти їх за величиною.
Вихователь: Погляньте, сніговички тепер веселі, задоволені. Потанцюймо разом з ними. Діти виконують під музику довільні танцювальні рухи.
Вихователь: Рушаймо далі. А це що за хатинка ? Ой, що ж це з нею таке? У хатинці замість вікон - порожні отвори. У них, мабуть, задуває холодний вітер. Хто мешкає в ній? Погляньте, малята, тут живе лисичка і щось хоче мені сказати. Вона змерзла і тремтить від холоду. Лисичка хоче, щоб ми полагодили її хатинку.
Дидактична гра «Закрий віконечко». Діти добирають віконця до хатинки за кольором та формою.
Вихователь: Молодці, ви впорались і з цим завданням. Але ж ми повинні ще віднайти зайчикові хатинку. Де ж вона? Доведеться ще трошки пройти . Погляньте, он під ялинкою хатинка і сам зайчик зустрічає нас.

Діти підходять до зайчикової хатинки. Вихователь разом із ними вітає зайчика з днем народження. Діти дарують йому кошик з морквою та розповідають про свої пригоди в лісі.
Вихователь: Діти, вам сподобалася наша подорож? Я дуже задоволена кожним з вас. Ви були молодці, зробили багато добрих справ у лісі. А тепер нам час повертатися до садочка.
(Зайчик дякує малятам, діти прощаються з ним.)

Конспект заняття
з пріоритетом сенсорного розвитку для дітей раннього віку
«У гостях у ляльки Маші»
Мета: познайомити дітей з поняттями широкий-вузький. Закріпити сенсорні еталони: форма, колір, величина; виділення предмета із групи предметів. Продовжувати вчити виконувати рухи по звуковому подразникові.
Розвивати: аналітико-синтетичну діяльність, вміння групування фігури по кольору; зорову й довгочасну пам'ять, слухову увагу, наочно-дійове мислення. Виховувати вміння працювати дружно.
Матеріал: іграшки: лялька Маша, ведмідь із сумочкою; геометричні фігури: круг, трикутник розрізаний на 3 частини, 3-х кольорів (червоний, жовтий, зелений); набір геометричних фігур 3-х кольорів; підноси, 3 кольори (червоний, жовтий, зелений); смужки: широка й вузька; доріжки: широка й вузька; стрічки: широка й вузька, скринька; музичні інструменти: барабан, сопілочка, бубон, дзвіночок, брязкальце; картинки з намальованими на них музичними інструментами, картки із завданням на кожну дитину.
Хід заняття
І. Організаційний момент
– Сьогодні нас до себе в гості запросила лялька Маша. Ляльці Маші дуже подобається збирати розрізні фігури.
– Діти, Маша прагне подивитися, чи вмієте ви збирати фігури.
Інструкція: підійдіть кожний до фігури на підлозі. Подивіться на неї. Зберіть фігуру.
Перевірка: яку фігуру зібрала Аня?
– Олена, а в тебе що вийшло? І т.д. Молодці діти!
– Діти, подивіться, хто до нас іде.
– Хто це? (Ведмідь)
– Ой, він щось нам приніс. Підійдіть до столу. Зараз ми подивимося, що ж у сумочці у ведмедика. (Вихователь висипає на стіл геометричні фігури).

– Як цікаво! Що це діти? (Круг й трикутники)
– Фігури однакові?
– Сашко назви, якого кольору фігури?
Інструкція: грати будемо так. Олена з Вовою стануть разом, Сашко з Іллею, Андрій з Анютою. Підійдіть до підносів. На підноси покладете фігуру такого кольору, якого кольору круг на ваших підносах. Виконуйте.
Перевірка: ведмежа йде перевіряти.
– Ви, якого кольору зібрали фігури? Ведмежа йде по доріжці.
– А ви, якого кольору поклали фігури на підносах? Ведмежа йде на одній ніжці по доріжці до Вови й до Олени.
– Фігури якого кольору у вас?
II. Основна частина
– Діти, ви помітили, що ведмежа проходило по доріжках.
– Подивіться від червоних до жовтих фігур він ішов по доріжці й від жовтих до зелених.
– Діти, доріжки однакові?
– Доріжка, по якій ведмежа йшло на двох лапах широка. Яка? (широка)
– А по якій він ішов на одній лапі - вузька. Яка? (вузька)
– Діти, а тепер я руками покажу доріжки, а ви назвете яка це доріжка.
Перевірка: тепер ви покажіть доріжку, по якій ведмідь ішов на двох лапах?
– На одній лапі? Молодці!
– А тепер ведмежа запрошує вас походити по доріжках.
– Я піду з ведмедем. Вова з Оленою, Андрій з Анею, Ілля із Сашком.
Інструкція: Підійдемо до широкої доріжки. Підемо по доріжці. Як вільно йти. Ніхто нікому не заважає. Ми з вами пройшли по широкій доріжці.
ІІІ. Заключна частина
Підсумок заняття.
Конспект заняття
з сенсорного розвитку
для дітей молодшого дошкільного віку      Мета: уточнити знання про пори року; ознайомити дітей з геометричними фігурами та формою предметів, розміром; сприяти розвитку розумових умінь: порівняння, аналіз, класифікація, узагальнення, абстрагування; розвивати мову, довільну увагу, пам'ять; закладати базу для формування навичок позитивної комунікації; розвитку творчих здібностей.
Обладнання та матеріал: кошик з об'ємними логічними блоками, чарівний мішечок, іграшки: їжак, лисиця, вовк, ведмідь. Картки, що позначають властивості величини, кольору. Два кошики, подушки - галявини червоного, жовтого і синього кольору. Плоский набір логічних блоків, картинка метелик. Вузька і широка тканина, будівельний матеріал - дошки (3-4шт.).
Хід заняття
Діти заходять до групи, вітаються з гостями.
– Діти, яка у нас зараз пора року? (Весна!)
– Сонечко світить, яке? (Жовте, яскраве, тепле, лагідне).
– Як сонечко всіх любить? (обнімаємося)
– А зараз я запрошую вас на прогулянку.
Динамічна вправа на розвиток почуття ритму:
Ти - ти - ти - куди ж нам піти? (плескання в долоні)
Ать - ать - ать - в ліс підем гулять (плескання долонями по колінах)
Ать - ать - ать - будемо стрибати і скакати (підстрибування на двох ногах).
Звучить музика
Взявшись за руки, ланцюжком йдемо навколо дерев, підходимо до квіткової галявини.
– Ось ми потрапили на квіткову галявину.
Гра «Розквітли квіти на галявині» (проводиться на килимі)
Покласти 3 подушки в різні місця і запропонувати дітям посадити на червону поляну тільки червоні квіти, на жовту галявину - жовті, на синю - сині.
– На цій галявині квіти, якого кольору? Познач карткою.
– Скільки квітів на галявині?
– Скільки кольорів залишилося в кошику?
Гра «Художники» (проводиться сидячи за столами)
– До нас на галявину хочуть прилетіти метелика. Давайте зробимо їх з геометричних фігур. Ось які гарні метелики вийшли у нас. Зараз подуємо і вони полетять.
Етюд на імітацію
– Діти покажіть, як метелики літають.
Я літала, я літала
Сіла посиділа,
Знову полетіла.
– Політали, покружляли, крильцями помахали. А тепер метелики відпочинуть, на квіточках посидять. Метелики сядьте поруч з квіточками.
Гра «Подарунки для метеликів» (розділити блоки за властивостями) (стоячи за столами).
Для гри знадобляться картки, що позначають властивості блоків: великий-маленький і два кошики. Запропонуйте дітям розділити подарунки (блоки) для метеликів великі окремо, маленькі окремо; позначити завдання картками. Перевірте, чи правильно діти розподілили подарунки. Запропонуйте їм відповісти на питання:
– Які подарунки в цьому кошику? (маленькі подарунки).
– А в цьому? (великі подарунки).
– Скільки подарунків в кошику?
– Що означає ця картка?
Гра «Струмочки»
На килимі два «струмочки». Один – вузький, другий – широкий.
– Що це, діти? (Струмочки)
– А як нам пройти через струмочки? (Перестрибнути)
– Струмочок, який? (Вузький)
(Діти стрибають через струмочок)
– А цей струмочок, який? (Широкий)
– Зможемо через нього перестрибнути? (Ні)
– Що будемо робити? Будемо будувати місток? (будуємо міст із дощечок)
– Оксано, в тебе скільки дощечок? (Одна дощечка)
– Денис, у тебе скільки дощечок? (Багато дощечок)
– Ось ми побудували міст, можемо йти через струмочок.
Під березою на пагорбі
Старий їжак влаштував нору,
А під листям лежать,
Двоє маленьких їжачат (знаходять іграшку їжачка).
–Їжачок, а чому ти такий сумний?
Їжак: Я йшов на зустріч з вами зі своїми друзями, а вони по дорозі розбіглися і сховалися від мене!
– Діти, допоможемо їжакові знайти його друзів?

Діти шукають по кімнаті їжачків і, знайшовши їх, приносять вихователю. Вихователь запитує у кожної дитини: «Де ховався їжачок?» (На пеньку, під ялинкою, за деревом, в нірці і т.д.).
Гра «Допоможи їжачкові одягнути колючки» (стоячи за столами)
– Діти, подивіться на їжачків. Чого у них немає? (Колючок)
– Їжачок, а де ж їх колючки?
Їжак: Вони їх у будинку забули.
– Допоможемо їжачкам повернути колючки на спину? (Пропонує дітям надіти прищіпки-колючки на спину їжачкам). Діти виконують завдання.
– Молодці, діти! Погладьте їжаків по спинці. Якими вони стали? (Колючими)
Що ти їжак такий колючий?
Це я про всяк випадок!
Знаєш, хто мої сусіди?
Лисиці, вовки та ведмеді!
– Навіщо їжачку потрібні голки? (Щоб захищатися від ворогів.)
– А хто його вороги? (Лисиця, вовк, ведмідь.)
Фізична пауза «Їжачки»
Вихователь пропонує дітям пограти. Діти зображують їжачків, повзають рачки по групі. Коли вихователь показує іграшку (лисицю, вовка або ведмедя), діти повинні згрупуватися і сидіти нерухомо. Гра повторюється 2 - 3 рази.
Гра «Чарівний мішечок»
Вихователь показує дітям логічні блоки різні за формою, але однакові за розміром - це іграшки для їжачків. Діти розглядають і обстежують іграшки. Потім вихователь складає іграшки в мішечок.
– Знайдіть для їжачка іграшку круглої форми (трикутної, квадратної, овальної).
Діти по черзі опускають руку в мішечок і відшукують іграшку потрібної форми.
– Прийшов час прощатися з їжачками і повертатися в дитячий садок.
Вихователь і діти прощаються з їжачками.
– Діти на цьому наша прогулянка закінчена, ми повертаємося в дитячий садок.

– Де ми з вами були? (У лісі.)
– Чи сподобалося вам?

Конспект екскурсії-мандрівки
для дітей молодшого
дошкільного віку
«До зайчика в гості»
Мета: закріплювати знання дітей про форму та колір (круг, трикутник, квадрат, прямокутник) червоний; вправляти в розумінні поняття великий, менший, найменший; ознайомити з новим кольором – фіолетовий; розвивати тактильні відчуття.
Матеріал: світлофор, іграшки три ведмеді, курочка ряба, білети з наклеєними геометричними формами, рулі, блайзери, ребриста дошка, килимок з нашитими ґудзиками, обручі; іграшки для лічби малих розмірів.
Вихователь: Діти, підійдіть до мене. (Стук у двері). З`являється зайчик ( іграшка).
(Плаче).
– Що таке зайчику, чому ти плачеш ?
Зайчик: Я не можу знайти доріжку додому.
– А щоб знайти доріжку треба виконати завдання, які запропонував Лісовичок.
Вихователь: Діти, допоможемо зайчикові знайти домівку? Але спочатку привітаємося із ним.
(Діти почергово передають зайчика один одному, гладять його, яка в нього м`якенька, гладенька шерсть).
Вихователь: А тепер малята відправимося в подорож.
– Ось вам білети, займіть свої місця в автобусі.
(Діти отримують білети геометричної форми і відшукують свої місця із емблемою відповідної геометричної фігури трикутник + трикутник, квадрат + квадрат).
Вихователь: Увага діти, перша зупинка «Світлофор»!
– Що слід зробити? Вірно зупинитись! На жовте світло?
(Приготуватись). На зелене? (Поїхали).
Вихователь: Діти, друга зупинка «Школа».
– Діти, пригадаємо, які ми знаємо голосні звуки і назвемо їх. (а, о, у. е, и, і). (Діти називають).
– А цифри 1, 2, що означають? (Діти показують відповідну кількість іграшок).
Вихователь: Розглянемо картинки. Червоне, як мак. Жовте, як сонечко. Фіолетовий, як бузок.
Вихователь: Діти, наша наступна зупинка «Фізкультхвилинка»
Раз, два – всі присіли

Потім вгору підлетіли
3-4 нахилились із струмочка
Дружно вмились
Раз, Два – всі веселі
Крутимось на каруселі
3-4 знов присіли
Підвелись, затупотіли.
Вихователь:А тепер ми потрапили на казкову зупинку. Де нас чекають три ведмеді.
– Давайте допоможемо їм відшукати за розміром стільці, столи, миски, ложки, чашки.
(Діти підбирають за розміром великий, менший, найменший)
Вихователь: А п`ята зупинка – це доріжка до зайчикової хатинки. Незвичайна доріжка із перешкодами. Якщо пройдемо тоді потрапимо до хатинки.
(Діти босоніж проходять по ребристій дошці, килимку із гудзиками, пролазять в обруч).
Вихователь: Діти, ми справилися з усіма завданнями і цим допомогли зайчикові потрапити до хатинки. А зайчик вас хоче пригостити фруктами та овочами.
Вихователь: Діти, які за формою овочі і фрукти, а які на смак?
(Діти називають круглі, овальні, солодкі, кислі і т.д.)
Вихователь: Діти, ви чуйні, добрі, не залишили зайчика в біді.
Допомогли йому повернутися до хатинки.


Конспект заняття
з логіко-математичного розвитку
для дітей молодшої групи
«Півник в гостях у малят»




Мета: розширити і закріпити знання: про число, цифри в межах 5; про частини доби, геометричні фігури та їх класифікацію. Розвивати вміння орієнтуватись у просторі. Виховувати самостійність, навички логічного мислення.
Матеріал:
демонстраційний: іграшки: півник, двоє мишенят, цифри, «Чарівний мішечок», геометричні фігури: трикутник, круг, квадрат, куб, куля, тарілочка бублик.
роздатковий: «зернятка» (вирізані з картону), картка з смужками двох кольорів, цифри, смужки для вимірювання.

Хід заняття :
Діти, сьогодні в гості до нас завітав «Півник». Його друзі «Круть і Верть» так загралися, що не повернулися додому. Півник дуже переживає; Давайте піднімемо йому настрій, розповімо йому наш улюблений віршик.
Як раненько я встаю,

То багато справ роблю:
Мию очка, вушка, носик;
Причешуся, одягнуся
І усім я усміхнуся.

Ось наш півник трішки заспокоївся. Ми його пригостимо зернятками. Але спочатку так, як півник наш «хороший господар», він любить, щоб усе в нього в господарстві було пораховано. Візьміть картки з двома смужками. Поставте на верхню смужку два зернятка, а на нижню одне. Скільки в тебе зерняток на верхній смужці? На нижній? Де зерняток більше? Скільки треба зерняток поставити на нижню смужку, щоб було порівну на обох смужках?
А тепер порахуйте скільки всього зерняток на обох смужках? Покажіть таку цифру.

Діти, ми обіцяли пригостити півника. То ж, давайте, покладемо на тарілочку по одному зернятку. Скільки ти поставив зерняток? (Одне). Скільки в півника зерняток? (Багато).
Ой, малятка, та до нас в гості ще хтось завітав. Та це ж Круть. 


Добрий день малятка.
Ви не бачили мого братика?
Ні. А хто знає як його звати? – Верть.
Малятка, каже Круть,
що вони так довго гралися,
що переплутали частини доби
Давайте нагадаємо мишеняткам
Які є частини доби (Розказують вірші
Про частини доби) 
Що йде за ранком – (день) – вечером (- ніч).
Вранці сонечко ясне,

Будить в ліжечку мене.

Я встаю і умиваюсь,
Снідаю, в садок збираюсь.

Світить сонечко яскраве
День настав у мене справи:
Я і граю і гуляю
І дорослим помагаю.

Сонечко за день втомилось,
І за обрій закотилось,
За вечерею родині
Я розказую новини.

Чорне-чорне полотно,
Закрива моє вікно.
Срібний місяць випливає
Ніч прийшла, я спать лягаю.


Ви так гарно розповідали, що й Верть вирішив завітати до нас.
Добрий день, малятка. (Вітається Верть)

Діти мишенятка сваряться. Верть каже, що він перший прийшов, а Круть каже, що він. Давайте, допоможемо їм.
Хто самий перший прийшов до нас у гості? (Півник).
Хто другий? (Круть).
Хто третій? (Верть).
Порахуйте малята, наших гостей (Діти рахують).
Фізкульхвилинка

Раз, два, три, чотири, п’ять
Нам на ніжки треба встать.
Як узимку ліпим сніжки,
То покидаємо трішки.
А весною залюбки
Стрибаєм через струмки.
Влітку плаваєм, стрибаєм
Восени гриби збираєм.
А, тепер мої малята,
Далі будем працювати.

Круть і Верть знайшли мішок і не можуть розібратися, що в ньому.
Давайте допоможемо їм.
(Вихователь витягує з мішечка геометричні фігури, діти називають їх.Показує куб, великі і малі кулі).
З яких із цих геометричних фігур можна побудувати будиночок (з кубиків чи з куль).
Чому не можна з куль? (бо котиться).
Давайте, порівняємо ці кубики. Який з них великий, який малий?
Після заняття ми з вами побудуємо будиночки для Півника і для мишенят.
Як ви думаєте з яких кубиків будемо будувати для Півника, а з яких для мишенят?
А щоб Півник переконався, що ви вмієте будувати, збудуйте справа від себе будинок для Півника, а зліва для мишенят.
А тепер Півникові висипаємо в його мішечок зернятка. І треба куди їх віднести? (До млина).
Круть і Верть виміряли дорогу до млина смужками. Тільки знову сперечаються. Яка з них коротша, а яка довша?
Що ж малята порівняйте дві смужки. (Діти накладають смужку одну на одну, порівнюють їх).
Отже, малята, тепер Півник напече багато пиріжків і за те, що ви йому так гарно допомагали запрошує вас їх почастувати.




Заняття з розвитку математики

Тема: «Чарівне дерево»


Друга молодша група


Програмовий зміст:

Закріпити уявлення дітей про геометричні фігури; вміння розпізнавати на дотик геометричні фігури: коло, квадрат, трикутник. Закріпити знання основних кольорів: зелений, червоний, синій, жовтий. Закріпити рахунок до трьох. Продовжувати вчити розрізняти кількість предметів і співвідносити їх з числом. Розвивати у дітей дрібну моторику, увагу, мислення. Виховувати бажання допомагати іншим.

Матеріал: Макет дерева, на ньому 5 яскравих мішечків з кольоровими бантиками. Маска кота, медведик, кошеня, матрійки, рахункові палички, нитки, карточки з числами, глечик, геометричні фігури, горіхи, розрізана картинка “Сніговик “ .
Хід заняття:
Ми сьогодні побуваємо в казці. Все буде по – казковому.(Біля стіни стоїть дерево, на якому висять яскраві мішечки з кольоровими бантиками).
Біля наших воріт
Чудо - дерево росте.
Чудо, чудо, чудо, чудо
Пречудове!
Не листочки на ньому,
А мішочки на ньому,
Немовяблучки!
- Подивіться, діти, ось воно, яке чарівне дерево! Давайте подивимося, які ж на ньому виросли “ мішечки“. Ці мішочки з завданнями. За кожне виконане завдання дерево подарить сюрприз - частинку від картинки.
1. Виховательзнімає з гілки один з мішечків.
Якого кольору бантик? Хто це? Так це ведмедик. Що любить їсти ведмедик? (мед).
Вихователь достає глечик.
Давайте подивимось може ведмежатко забув свій мед.( трясе глечик) Ні там не мед. Зараз я подивлюсь що там? (заглядаю в глечик)
- Ой, як цікаво! Там лежать геометричні фігури. Але ви повинні самі відгадати, які фігури заховав медведик в глечику.
По черзі підходить до дитини, вони на дотик визначають фігуру в горщику. Решта дітей спостерігають і допомагають дитині, яка не може справитись із завданням.
2. – Знімаємо інший мішечок.
- Якого кольору бантик ?Подивимось що там. Порахуємо горішки.
- Яка тваринка любить їсти горішки?
3. – Є ще один мішечок. Якого кольору цей бантик?
- Там в нас рахункові палички і нитки.Із паличок нам потрібно зробити квадрат, трикутник, а із ниток – коло.
Діти підходять до столу і виконують завдання.
4. – Діти, ви нічого не чули? Мені показалося,що хтось мявчить.
Заглядають в мішечок. Хто ж там? Кішка!
Рухливагра “Кіт і миші “
Вихователь дістає маску кота. Одягає на одного із дітей. Ти у нас будеш котиком, а ви дітки – мишками. Мишки повинні заховатися від котика. Ховайтеся. Діти сидять на колінах .Кіт “спить “ на стільчику навпроти мишок. “ Миші в нірочках сидять, на котика поглядають і кігтиками шкреботять. Ах, як багато мишок тут!
- Тихо мишки, кіт іде. Він вас всіх підстереже!
Кіт виходить, обходить нірки, голосно мяукає. Котик мишок не знайшов, погуляв і спать пішов! Тільки котик засипає, мишки танці починають . Звучить танцювальна музика, мишки танцюють!
Тихо, миші, кіт іде! Він вас всіх підстереже!
- Скільки мишок? (багато). А котиків? (один).
- Дітки за те що ви гарно впорались із завданнями, Чарівне дерево, за кожен мішечок дає вам по картинці. І нам її потрібно скласти, щоб побачити що зображено на малюнку.
- Молодці, склали. Хто це в нас вийшов? Правильно, сніговик.
- Як вигадаєте чому дерево саме таку картинку нам подарувало? (відповіді дітей).
- Яка зараз пора року? Правильно зима. Тому дерево вирішило порадувати нас зимовим подарунком. Вам сподобався його дарунок?
Давайте йому подякуємо.
А які ми сьогодні бачили геометричні фігури? Показую, а діти називають назву фігури.
- Вам сподобалось в казці? Мені теж дуже сподобалось. І ми з нетерпінням будемо знову чекати Чарівне дерево в гості!






Немає коментарів:

Дописати коментар