Логіко-математичний розвиток. Середня група


Конспект заняття
з логіко-математичного розвитку
для дітей
середньої групи
«Подорож на літаючому килимі»

Мета: узагальнити пройдений матеріал: ознаки предметів, а саме форма, розмір, колір, геометричні фігури, просторові відношення, порядковий і кількісний рахунок, співвідношення кількості предметів з наочним зображенням числа; закріпити рахунок в межах 3  і знання цифр від 1 до 3, розвивати логічне мислення, кмітливість і творчу уяву, мовлення дітей, розвивати інтерес до математичних знань, виховувати дружні стосунки між малятами під час заняття та взаємодопомогу.

Методичні прийоми: ігровий момент, художнє слово, питання, підсумок-аналіз.
Матеріал: схема-мапа, дірявий-літаючий килим, латки у вигляді геометричних фігур, паперові гриби у лісі, картки із зображенням пір року, хмаринки, паперові краплі дощу.

Хід заняття

Вихователь: Гостей зібралось сьогодні багато.
                      Нумо на мене подивіться
                      І всі веселенько посміхніться.
                      Здравствуйте, гості добрі.
                      Всі хто прийшов до нас.
Вихователь: Сьогодні у нас багато гостей! Діти, давайте  привітаємося з гостями!
Діти: Доброго ранку!
Вихователь: Розповім я вам діти, цікаву новину: ми сьогодні будемо з вами мандрівниками!
Ось погляньте,  що у мене є! Це схема-мапа, по якій ми будемо мандрувати, давайте розглянемо її і дізнаємося, куди ж буде пролягати наш шлях сьогодні! (Діти разом з вихователем розглядують мапу)
Вихователь: Перший шлях веде в болото, підемо туди?
Діти: Ні!
Вихователь: Другий шлях веде в царство Баби-Яги, чи хотіли б  ви туди потрапити?
Діти: Авжеж ні !
Вихователь: А третій шлях веде до осіннього лісу,  може там  ви хочете побувати?
Діти: Так!
Вихователь: Тоді вирушаємо в дорогу! Але шлях буде дуже нелегким, і щоб подолати його, нам треба виконати багато  різних завдань. Згодні?
Діти: Вирушаємо в дорогу!
Вихователь: А потрапимо ми в ліс на літаючому килимку. Розгортаємо його. Але він весь у дірках! Що робити?
Діти: Його треба залатати.
Вихователь: Вірно! Ось у мене є латки у формі геометричних фігур. (Діти по-черзі підбирають геометричну фігуру відповідно до форми дірки і вставляють в отвір)

Вихователь: Давайте разом назвемо  геометричні фігури, які допомогли нам залатати килим. А тепер ставайте на килим зручненько, і починаємо зворотній відлік з 3 до 1(3-2-1), полетіли. (Звучить шум літака, який злітає, а потім йде на приземлення) Ось ми і дісталися до осіннього лісу. Гарно в цьому лісі?
Діти: Дуже!
Вихователь: Як ви гадаєте, яка пора року зараз в лісі?
Діти: Осінь.
Вихователь: Як ви здогадалися?
Діти: Листя на деревах-жовте, червоне, а не зелене, як було влітку. Дуже багато грибів. Не чути, як співають пташки.
Вихователь: Вірно! Діти, а де поділась більша частина птахів?
Діти: Полетіли у теплі краї.
Вихователь: Вірна відповідь. А скажіть мені будь-ласка, як поводити себе в лісі? Що не можна робити (діти показують знаки: не палити вогонь, не ламати дерева, не топтати гриби, не руйнувати мурашники)
Вихователь: Я бачу, ви багато знаєте про поведінку у лісі, молодці!
А зараз трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка:
В гості знов до нас прийшла
Осінь золотиста
У лісочку із гілля
Облітає листя (музика: шум осіннього листя, діти беруть листочки на паличках і біжать з ними по колу)
Листочок, листочок, на вітрі шелестить
(піднімають руки вгору, махають –вліво, вправо)
Сьогодні в таночок ідеш  із нами ти (роблять пружинки, руки з листочками внизу, складають у корзину)

Вихователь: Молодці!  Відпочили?
Діти: Відпочили!
Вихователь: Ой, що це росте?
Діти: Так це грибочки!
Вихователь: Так ви їх не чіпайте! А які є гриби?
Діти: Отруйні і їстівні.
Вихователь: Вірно, а щоб перевірити, пограємо в гру «В яку корзину?»
Мета: Закріпити назви грибів, вміти розкладати їх у різні корзини. Розвивати пам’ять, мислення. Виховувати безпечне ставлення до свого здоров’я.
Вихователь: Щось небо затягло хмаринками, мабуть зараз піде дощ. Дивимось на нашу карту-мапу, що у нас далі по-маршруту. Ось подивіться, «школа-лісових звірят». Пропоную перечекати  там дощ, сідаймо на наш килим, робимо відлік:1, 2, 3: полетіли (гул літака).
Вихователь: А тепер, діти, сідайте за столи, нас з вами чекають дуже цікаві і різноманітні завдання.
-                     Пішов дощ і впало три крапельки (діти викладають по три крапельки на хмаринки)
Вихователь: Давайте порахуємо скільки крапель впало? Покажіть мені цю цифру!
Вихователь: Молодці! Але дощ почав зменшуватись і впало дві крапельки , викладіть їх мені на хмаринці, покажіть мені цифру два!
Вихователь: Вірно! Та ось дощик зовсім перестав і впала одна крапелька , викладіть її на хмаринки. Покажіть мені цифру один!
Ви всі добре справилися із завданням: знаєте цифри і вмієте добре рахувати. А тепер давайте перевіримо чи добре ви знаєте пори року. На дошці ви бачите картинки-на яких зображені пори року, а ось у мене є картки з підказками, відповіді будете позначати цими картками.
Загадки
                       Сніг на полях,
                       Лід на водах,
                       Віхола гуляє,
                       Коли це буває? (Зима)

                       Вона приходить з ласкою
                       І зі своєю казкою
                       Махне чарівною паличкою
                       У лісі пролісок розквітне. (Весна)
 
                       Червоне, зелене, жаром обпалене,
                       Жовте, плодове, щодня з обновою. (Літо)

                       Ій, щоб перефарбувати листя,
                       Не потрібно фарб або кисті:
                       Зелене влітку, 
                       Вони стають жовтими, червоними. (Осінь)

Вихователь: Молодці! І всі пори року ви знаєте! Ось і нарешті і закінчився дощик і нам потрібно вирушати в дорогу, тож сідаємо на наш літаючий килимок, починаємо відлік:1-2-3. Увага наш літак почав втрачати висоту, заспіваємо веселу пісеньку.
(Діти співають пісеньку «Диво осінь» (музика А. Олейніковоі, слова Л. Ратич)
Вихователь: Молодці діти, всі впоралися з усіма  завданнями. Я бачу у вас веселий настрій. Вам сподобалася пригода?
Діти: Дуже!
Вихователь: Де ми з вами сьогодні побували? Що ви бачили в лісі?
Що найбільше вам запам’яталось в нашій подорожі?
Діти: Так!
Вихователь: Настав час повертатися до садка, тож стаємо на килимок, робимо відлік: 1-2-3.(шум мотора) Ось ми і в садку! На згадку про подорож звірята з «лісової школи» передали нам гостинці, їжачок, принеси будь-ласка. Це дари осінні (яблука, груші, сливи).
Вихователь: Ви всі сьогодні були молодці! Дякую!
                      
                      

                          

Конспект заняття 

"Допоможемо Лунтикові"

Мета:Виявити вміння рахувати в кількісному і порядковому рахунку в межах 5; виявити знання про геометричні фігури та форми предметів; виявити вміння орієнтуватися в просторі. Визначити вміння порівнювати предмети за довжиною. Розвивати логічне мислення, увагу. Виховувати вміння розуміти і самостійно виконувати завдання вихователя, виховувати добре ставлення до оточуючих.
Вид: інтегроване.
Обладнання: фрагменти з мультфільму «Лунтик», макет ракети, іграшка Лунтик; 5 квіток червоного і 5 квіток жовтого кольору, м’яч, д/г «Розклади предмети за формою»; запис «Звуки космосу».

Хід заняття
Сюрпризний момент
(Звучить космічна музика, лунає шум, вихователь пропонує дітям піти подивитися, що ж там сталося. Діти знаходять ракету, заносять її в групу, сідають на стільці. З ракети з’являється Лунтик).
Лунтик: Ой, куди це я приземлився? (Це дитячий садок.)
Лунтик: Але мені потрібно в казковий ліс, до діда Шера і баби Капи.
Діти, допоможіть мені, будь ласка, я заблукав.
Вихователь: Діти, Лунтик потрапив у біду, йому потрібно допомогти. Допоможемо? Але ми не знаємо куди йти. Що ж робити? Хто знає, де живуть дідусь Шер і баба Капа? (Відповіді дітей.)
Подивіться у мене є уривки з мультфільму, будемо слідувати за ними, і допоможемо Лунтикові відправитися додому. Потрібно рухатися у відповідності з планом. (Діти визначають дорогу за планом, потрапляють на галявину.)
Основна частина
Перша зупинка. «Вупсень і Пупсень». (На галявині 4 жовтих і 5 червоних квіток.)

ВиховательУ гусениць сьогодні День народження, їм подарували квіти, а вони ніяк не можуть поділити, давайте допоможемо їм впоратися з цим завданням, тоді вони підкажуть нам дорогу.
§  Скільки тут квітів? Які вони? (Тут багато квітів. Одні – червоного кольору, а інші – жовтого.)
§  Як можна поділити їх між гусеницями? (Вупсеню віддати всі жовті квіти, а Пупсеню всі червоні.)
§  Порівну чи вийшло? (Ні! Тут один, два, три, чотири жовтих квіток, а тут один, два, три, чотири, п’ять червоних квітів, 4 менше, ніж 5, а 5 більше 4, червоних більше, ніж жовтих.)
§  Як зробити, щоб стало порівну? (Прибрати одну червону квітку, вийде порівну по 4, або додати одну жовту, вийде порівну по 5.)
У гусениць сьогодні День народження, ми не будемо забирати, а подаруємо їм ще одну жовту квітку.
(Після виконання завдання, діти визначають дорогу за планом, потрапляють на ставок.)
Друга зупинка. «На ставку»
Вихователь: Давайте з вами наберемо побільше повітря, спустимося під воду і подивимося, що ж відбувається в ставку. А тут П’явка сперечається з Піскарем  Івановичем і тьотьою Мотею. Давайте допоможемо розібратися хто з них правий, а хто ні.
Гра «Це правда чи ні» (формування часових уявлень)
Тепла весна зараз,
Виноград дозрів у нас.
Кінь рогатий на лузі
Влітку стрибає в снігу.
Пізньої осені ведмідь
Любить в річці посидіти.
А взимку серед гілок
«Га-га-га» – співав соловей.
Швидко дайте мені відповідь –
Це правда чи ні?
(Після гри діти визначають дорогу за планом, потрапляють в нору.)
Третя зупинка. «В норі»
Вихователь: Павук Шнюк і Корній Корневич ніяк не можуть побудувати драбинку, давайте допоможемо їм розібрати сходинки по довжині.
(Індивідуальна робота за столами з роздатковим матеріалом – паличками.)
(Після гри діти визначають дорогу за планом, потрапляють на луг.)
Четверта зупинка. «На лузі у жаби Клави» (фізкультхвилинка)
Вихователь: Жаба Клава не пропустить нас далі, поки ми з нею не пограємо в її улюблену гру з м’ячем.
Гра «Скажи навпаки»
Довгий – короткий;
Великий – маленький;
Високий – низький;
Широкий – вузький;
Товстий – худий;
Далеко – близько;
Вгорі – внизу;
Зліва – справа;
Вперед – назад;
Один – багато;
Зовні – всередині;
Легкий – важкий.
(Після гри діти визначають дорогу за планом, потрапляють на квіткову галявину.)

П’ята зупинка. «На квітковій галявині»
Вихователь: Міла, Кузя і Бджола дуже раді бачити Лунтика, вони теж хочуть піти разом з ним до баби Капи і діда Шера, але спочатку вони повинні прибрати за собою іграшки після гри, давайте ми їм допоможемо.

Дидактична гра «Розклади предмети за формою» (Діти беруть картинку з предметом, визначають його форму і відносять до «будиночка» цієї геометричної фігури.)
(Після гри діти визначають дорогу за планом, потрапляють до дерева.)

Шоста зупинка. «В гостях у баби Капи і діда Шера»
ВиховательБаба Капа дуже рада гостям, вона напекла смачні булочки, потрібно допомогти накрити на стіл, розкласти булочки на тарілочки.
Кузі – 1 булочку
Бджолі – 2 булочки
Мілі – 3 булочки
Лунтику – 4 булочки
Діду Шеру 5 булочок
(Діти повинні покласти на тарілочку стільки булочок, скільки кругів там намальовано.)
Вихователь: Молодці, діти, ви впоралися з усіма завданнями і привели Лунтика додому. За це він хоче подарувати вам розмальовки.
Заключна частина
Вихователь: Для вас баба Капа теж приготувала частування, але спочатку вона хоче послухати, як ви добралися до її будинку.
(Діти згадують, які завдання вони виконували, баба Капа пригощає їх булочками.)
А зараз нам пора повертатися в дитячий садок! (Діти прощаються з героями.)







Конспект заняття
з сенсорного розвитку
для дітей середнього дошкільного віку
«Кольорове все в природі,
всі кольори стають в нагоді»
Мета: розвивати і уточнити знання дітей про барви довкілля. Вчити визначати, співвідносити і називати кольори природи. Розвивати дрібну моторику руки, мовлення. Виховувати любов до розмаїття природи.
Матеріал: кульки чотирьох кольорів (червоного, зеленого, синього, жовтого); картинки: пролісок, жаба, лимон, мак, огірок; заготовки троянд для розмальовування, олівці: червоний, жовтий, білий.
Хід гри
Психологічна підготовка.
Гра з кольоровими кульками.
(Вихователь роздає кольорові кульки по одній, у вихователя кульки різних кольорів).

Ось які в нас кульки нові,
Кульки різнокольорові.
Ось які, ось які
І легенькі, і нові.
(Діти погойдують кульками перед собою вліво-вправо).
Кульки ми піднімемо вгору
В синє небо, у блакить.
Покружляємо, покружляємо,
Кулька вгору хай летить.
(Підіймають кульки вгору, погойдують ними, кружляють).
Кульки за спину сховаємо
І ще трішки пострибаємо.
Ми стрибаємо як зайчата
Дружно, весело, завзято.
(Ховають кульки за спину і починають стрибати).
Вихователь: А тепер, діти, будьте уважні.
– Подивіться, якого кольору у кожного із вас кулька.
– Ліля! Якого кольору в тебе кулька? (Червоного)
– А у Саші якого кольору? (Зеленого)
(Запитує інших дітей якого кольору в них кульки).
– Діти, подивіться, я свої кульки заховаю за спину. Якщо я підійму кульку червоного кольору, до мене підбігають діти з кулькою червоного кольору, якщо я підійму кульку зеленого кольору, до мене будуть підбігати діти з кулькою зеленого кольору і т. д.
Вихователь:
Ви скоріш сюди біжіть
Кульку червону (синю, зелену, жовту) покажіть.
Кульку червону (синю, зелену, жовту) покажіть.
Ми кулькою погойдаємо,
І ще трішки покружляємо.
– Молодці, діти! Гарно грали з кульками. Зберемо кульки в кошик і сядемо за столи.
– Діти! Давайте ще раз пригадаємо, якого кольору були в нас кульки.
(Вивішує картинки кульок різних кольорів).
Діти показують на картинці кольори кульок, які були в них в руці.
– Всі ці кольори ми можемо знайти в природі.
Будьте уважні, я прочитаю вам «Кольоровий вірш», а ви назвете, які кольори згадуються у вірші.
Кульбаба тиха при дорозі
Жовтіється сама собі,
А у волошки очі сині,
А в неба очі голубі.
Зелені клени стали колом
Біля нашого двора,
А ген за тихим жовтим полем
Червоне сонце догора.
– Давайте, діти, на пальчиках порахуємо, скільки назв кольорів згадується у вірші.
(Діти почергово загинають пальчики, починають з великого: жовтий, синій, голубий, зелений, червоний).
– Скільки всіх кольорів у даному вірші? (П'ять)
– Так, п'ять кольорів.
– А тепер послухайте кольорові загадки, хто їх відгадає повинен відшукати на столі відгадку-картинку.
Я найперша розцвітаю
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка.
Бо мене не стане влітку.
(Діти піднімають картинку з проліском).
Хто в зеленому жакеті
Репетує в очереті?
Хоч і плавати мастак,
А не риба і не рак!
(Діти підіймають картинку жаби).
Я кислим був зеленим,
Дозрів і пожовтів.
Із далеких країн півдня
До чаю прилетів.
(Діти відшукують картинку лимона).
Певно знає з вас усяк,
Хто буває в полі,  
Що червоний гарний мак
Там росте на волі.
(Діти відшукують картинку з квіткою маку і підіймають ЇЇ вгору).
Добрий зелений,
Добрий солоний,
Смачний і сирий,
Хто я такий?
(Діти відшукують картинку огірка).
– Гарно ви впоралися із завданням. А тепер будьте уважні, ми ще пограємо в гру «Кольорові слова». От буде цікаво! Я буду називати слова, а ви будете називати колір.
Гребінь у півня який? (Червоний)
Сніг який? (Білий)
Ялинка яка? (Зелена)
Помідор який? (Червоний)
Небо яке? (Блакитне)
Цвіт барвінку який? (Синє)
Осінь яка? (Жовта)
Кульбаба яка? (Жовта)
Ворона яка? (Чорна)
Середина яйця яка? (Жовта)
– Отже, діти, в природі ми можемо знайти різні кольори. Навіть і пори року мають свій колір. Осінь має колір жовтий, бо жовтіє листя на деревах. Зима має колір білий, бо білий сніг. А тепер подумайте, який колір має весна? (Зелений)
– Правильно, зелений, бо весною все зеленіє, з'являється перша трава, зеленіють листочки на деревах. А який колір має літо? Літо має колір червоний. Влітку дозрівають полуниці, вишні, суниці, тому літо називається червоним. Все кольорове в природі.
Фізкультхвилинка:
Сяє сонечко привітно,
(розводять кисті рук, показують сонечко).
Квітка з пуп'янка розквітла,
(Нижні частини долонь притиснути одна до одної, а пальці широко розсунути по колу і трохи вигнути).
Вітер квітку колихає,
(Гойдають кистями рук вліво-вправо)
Вліво-вправо нахиляє. Метелики прилітають
(Помахи руками, присісти).
І на квіточку сідають.
– Ми сьогодні познайомилися з кольорами, які бувають у природі.
– Подумайте і скажіть чи є така квітка, яка має різні кольори? Послухайте про цю квітку загадку.
Я квітка ніжна, як весна,
Я різні сукні маю.
Буваю кольору зорі,
Лимона барву маю.
І снігу зимної пори,
І вишнею палаю!
Діти: троянда.
– Отже одна і та ж квітка, а має різні кольори.
– Ось в мене троянда на картинці різного кольору. Я вам дам олівці і не замальовані картинки троянд, а ви їх розмалюєте.
(Роздає дітям олівці червоного, жовтого, білого кольорів).
Діти замальовують троянду. (Вихователь виставляє малюнки дітей, проводить короткий аналіз).
– Діти, ми сьогодні з вами визначали кольори, які є в природі.


– На прогулянці ми продовжимо свої спостереження за кольорами в природі.

Заняття з логіко-математичного розвитку з елементами конструювання в  середній групі
« Завдання від Фіксиків»

Програмовий зміст:
·         формувати бажання пізнавати нове, викликати подив від зустрічі з несподіваним;
·         закріплювати дні тижня, пори року;
·         продовжувати вчити дітей оперувати цифрами, закріплювати вміння співвідносити кількість предметів із цифрою, вправляти в розрізненні кількісної та порядкової лічби , визначати суміжні числа; вправляти у прямій та зворотній лічбі в межах 10; знання про структуру задачі;
·         закріплювати знання дітей про геометричні фігури квадрат і трикутник, розширювати просторові уявлення дітей під час конструювання з паперу , видозмінювати геометричні фігури за вказівкою вихователя;
·         розв’язувати віршовані задачі, розвивати у дітей математичне та логічне мислення, активність,  зорову і слухову  пам’ять;
·         продовжувати розвивати у дітей активне мовлення під час відповідей , вправляти в узгодженні числівників з іменниками під час відповіді на запитання : – Який? – Скільки?
·         виховувати уважність, стриманість, колективізм та інтерес до математики;
·         індивідуальна робота з малоактивними дітьми.
Матеріал: Д.м.: конверт; чарівний мішечок; коробка для гри; ілюстрації звірів: мишки, жабки, зайчика, лисички, вовчика, ведмедя; теремок; цифри від 1до10; папір квадратної форми ; фломастери; запис музики пісні про Фіксиків і спокійна музика для самостійної роботи під час конструювання.
Роздатковий матеріал: картки до гри «Знайди пару», конверти з цифрами від 1 до 10; картки-приклади;  кольоровий папір квадратної форми , фломастери.
Попередня робота: розв’язування задач, числових прикладів; виконання завдань – логічних, на слухову та зорову пам’ять; маніпуляції з геометричними фігурами, аркушами квадратної форми, з лічильними паличками.
Хід заняття
Пропоную дітям утворити коло.
Треба всім нам привітатись ,
«Добрий день!»
Дружно голосно сказати:
«Добрий день!»
Вліво-вправо повернутись,
Туди-сюди усміхнутись:
«Добрий день!»
Дружно всі, не відставайте,
Одне одного вітайте:
«Добрий день!»
Сьогодні у нас з вами заняття з математики, і  пропоную розпочати заняття з такої гри:
Гра «Злови м’яч»
Мета: закріплювати назву пір року , днів тижня, назву місяців, вправляти в прямій   і в зворотній лічбі до 10.
М’ячик наш уміє грати
В ваші руки потрапляти
В нього запитань багато
Будемо відповідати.
М’яч буде ловити той, хто дає правильну відповідь.
·         Який сьогодні день тижня?
·         Який день тижня був вчора?
·         Який день тижня буде завтра?
·         Який день тижня буде далі?
·         Скільки всього днів тижня?
·         Назви дні тижня?
·         Яка зараз пора року?
·         Скільки всього пір року?
·         Назви чотири пори року?
·         Який зараз місяць?
·         Який місяць був?
Молодці діти ! – А чи  любите ви дивитися мультики ? (Відповіді дітей.) Послухайте пісеньку і скажіть ,  з якого мультфільму ця пісенька?
·         Звучить музика з мультфільму про Фіксиків . (Відповіді дітей.)
Вони написали нам листа. Зачитую.
«Добрий день , діти!
Ми вам приготували подарунок – цікаву гру. Але ви зможете її отримати, якщо виконаєте всі наші завдання.»
За правильне і старанне виконання ми з вами будемо отримувати     з чарівного мішечка одну частинку з гри.
Завдання №1.
Діти сідають за столи.
Подивіться на дошку і скажіть з якої казки ці  герої? (Відповіді дітей.)
Так , діти , ці герої з казки «Теремок». Ви отримуєте першу частинку з гри , яку приготували вам Фіксіки.
·         А хто прийшов перший до теремка? (Відповіді дітей.)
·         Хто був другий?
·         Хто був наступний ? (Діти пригадують казку і називають порядок приходу звірів до теремка.
·         Скільки всього звірів? (Відповіді дітей.)
За правильну відповідь отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №2
Подивіться , діти, на дошку. На ній ви  бачите цифри,  1, 5,  3, 2, 4, 7, 6, 9, 8. Назвіть їх.

Знайдіть цифру яка відповідає кількості звірів? (Цифра 6)
За правильну відповідь діти  отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №3
Розкажіть нам склад числа 6 і отримаєте ще одну частинку з гри . (Відповіді дітей.)
За правильну відповідь отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №4
Розмістіть цифри у порядку зростан­ня від 1до10. Самостійна робота дітей.
Діти отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №5
Гра «Полічи»
Мета: продовжувати вчити дітей лічити в прямому і зворотному напрямку.
За правильну відповідь отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №6
Наступне завдання.  Я буду називати числа,   а ви назвіть його сусідів.
( Називаю числа, а діти — їх сусідів).
Число 2 — сусіди 1, 3; число 3 — 2 і 4; число 5 — сусіди 4 і 6; число 4 — сусіди 3 і 5; число 6 — сусіди 5 і 7; число 8 — сусіди 7 і 9.
За правильну відповідь отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №7
Показую ілюстрацію Кози Дерези.
·         Діти  відгадайте  з якої казки цей герой? (Відповіді дітей.)
·         Послухайте , пісеньку яку співала коза.
·         Хто з вас уважний і ска­же, яка цифра в ній зустрічається? (Відповіді дітей.)
Діти. Цифра 3.
·         Бачите, діти, не лише лю­ди, а й тваринки теж знають цифри і мо­жуть рахувати.
За правильну відповідь отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №8
Послухайте, діти, наступне завдання і порахуйте.
Під кущами, вздовж ріки,
Оселилися жуки.
Син і донька, батько й мати.
Спробуй всіх порахувати?
Діти. Жуків було четверо.
·         Правильно порахували .
Побачимо, як ви виконаєте наступне завдання.
Найвеселіші мишенята
У  трьох пішли гуляти.
А троє прийшло до них пізніше
І стало всім ще веселіше.
Вони сміялись і співали.
А скільки їх? Хто порахував?
Діти. Всього мишенят було   шість.
За правильну відповідь отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №9
·         А зараз спробуємо записати цю задачу.  Викликаю одну дитину до дошки. Отримують ще одну частинку з гри.
Завдання №10
Логічна розминка «Уважні та кмітливі».
Мета: розвивати швидкість мислення, висловлювати свої судження і доводити їх.
Дайте відповіді на запитання:
·         Скільки хвостів у двох корів?
·         Скільки лап у індика?
·         Летіли горобець, ластівка, оса. Скільки всього летіло птахів?
·         Скільки ніг у карася?
·         Скільки крил у поросят?
·         Скільки горішків у порожній склянці?
·         Коли козі виповнеться шість років, що буде?
·         Скільки вогників у світлофора?
·         Скільки крил у курки?
·         Скільки сторін у круга?
·         Скільки зернят у соняшника?
Завдання №11
Гра «Знайди пару»
Мета: уміння знаходити відповідну кількість листочків   з відповідною цифрою.
Хід гри
Розділяю дітей на дві команди. Одній команді роздаю  картки  з цифрами (кожній дитині – цифра), іншій команді – фішки з різною кількістю листочків (кожній дитині – фішка). За сигналом «Вітерець» діти бігають, за сигналом «Тиша» , діти стають у пари  зіставляючи цифру з кількістю листочків на фішці.
·         Діти, давайте подивимося, що ми отримали від Фіксиків.
На частинках написані цифри.
Завдання №12
Зложіть частинки, як  числа по порядку . Діти викладають  частинки по поряду, але не вистачає однієї цифри. Щоб її отримати треба виконати ще одне завдання.
Проводжу конструювання з паперу.
Фіксики пропонують нам з паперу зробити Собачку.
Підготуємо наші пальчики до роботи.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Вийшли пальці погулять.
Оцей пальчик – найсильніший,
Він – найбільший, найтовстіший.
Вказівний палець для того ,
Щоб показувать відоме.
Палець цей середнім зветься,
Він найдовший, як ведеться.
Оцей палець безім’яний,
Вередливий, неслухняний.
Ось, мізинчик, хоч маленький,
Проте вдалий і спритненький.
Закріплюємо, що є в квадрата (сторони, кути і вершини).
Алгоритм конструювання.
Складаємо  квадрат навпіл  по діагоналі. ( Беремо протилежні вершинки квадрата і накладаємо одну на одну.) Утворюється трикутник.
Потім протилежні  кути найбільшої сторони трикутника загинаємо,  це ми зробили  вушка собачки.
Згинаємо один кут (нижній) нашого трикутника,  зробили  ротик.
Тепер беремо фломастер і домальовуємо очі, носик і ротик.
Ми зробили з вами собачку . Ці собачки залишаться вам на згадку про наше заняття.
·         От ви виконали всі завдання  від Фіксіків і отримали послідню частинку з гри  і тепер можемо відгадати, хто ж це?
·         Діти, що сьогодні вам особливо було цікаво виконувати на занятті?
·         Якщо вам сподобалось наше заняття, визадоволені своєю роботою на ньому і у васзараз гарний настрій, то візьміть картку звеселим личком. Якщо вам було важко підчас роботи й у вас зіпсувався від цьогонастрій, то візьміть картку з сумним личком. (Діти вибирають картки за власними відчуттями й показують їх одне одному.)
·         За що ми сьогодні себе можемопохвалити?
·         Діти, мені було дуже приємно працювати з вами, і я вам приготувала невеличкі призи — наклейки з героями улюблених мультфільмів.


























3 коментарі:

  1. доброго вечора. Цікаві завдання,а що є по математиці з Кюїзенером? Буду дуже вдячна.

    ВідповістиВидалити
  2. Склад числа 6 в середній групі? Ви нічого не переплутали?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. не тільки склад числа , а і числа сусіди? це програма старшої групи

      Видалити