Образотворче мистецтво - Малювання


Нетрадиційне малювання

Тема: «Кумедний клоун»
Старша група



Мета. Показати дітям кумедність клоуна у вбранні, міміці,рухах. Продовжувати ознайомлення дітей з нетрадиційною технікою малювання – «плямографією». Вчити утворювати з різнокольорової плями образ кумедного клоуна, домальовувати його гуашшю і фломастерами. Розвивати творчу уяву у малюванні плямою.

Обладнання: Д.Б.Кабалевський «Клоуни», виставка ілюстрацій, фотографій, малюнків із зображенням клоунів; рідка гуаш, пензлі, фломастери, папір.
Хід заняття
1.           Бесіда з дітьми про смішне:
¾що вас може розсмішити?
¾чи сміялися ви коли-небудь усією сім'єю разом? Як це було?
¾що ви відчуваєте, коли ваші батьки разом із вами весело сміються?

2.           Вихователь.
¾              Смішити людей - це справжнє мистецтво. Деякі люди від природи володіють здатністю викликати завзятий сміх своїми словами, діями і навіть виглядом. І це зовсім їх не ображає, а навпаки приносить їм задоволення. Це покликання – дарувати веселий настрій. Найталановитіші весельчаки виходять на арену цирку, і тоді сміються усі разом сотні людей.
¾              Давайте ми з вами розглянемо виставу ілюстрацій.
¾              Коли я була маленька Олег Попов був мій найулюбленіший клоун. Його знали в багатьох країнах світу. А це малюнки деяких художників, які теж полюбляли дуже кумедних клоунів і намалювати їх для вас.
¾              Скажіть мені будь ласка, що робить їх такими кумедними.(знайди смішне в одязі, взутті, головному вбранні.) Ми сьогодні теж будемо з вами малювати кумедних клоунів, а допомагати нам буде кумедна пляма.
¾              Таке малювання називається «плямографія» – це малювання за допомогою рідкої фарби.

3.           Вправа із словом «плямографія»
«плямографія» - дивується
«плямографія» - радіє
«плямографія» - шепоче
«плямографія» - співає.

4.           Для того щоб нам почати малювати, треба щоб фарби стали рідкими. Беремо побільше водички на пензлик і розмішуємо фарбу, щоб вона стала ріденька. Потім знайдіть середину папера і поставте декілька плям із яскравих кольорів. Потім складіть аркуш удвоє, розгладьте за згином долонями і розверніть.
¾              Жили – були фарби. Вони були дуже веселі, яскраві, радісні і мріяли подарувати свою радість світу, почути завзятий сміх навколо себе. Але життя їх проходило спокійно і тихо у рідному будиночку - маленькій баночці. Одного ранку двері їх дому відчинились - до них завітав старий добрий друже пензлик і запросив фарби до прогулянки. Просяяла жовта фарба ласкавою посмішкою і виплеснулась плямою на середину білого поля. За нею зареготала червона фарба і через мить біля них опинилась духмяна зелень – це було справжнє свято. Кольорові плями замислили перетворитись у клоуна і подарувати сміх своєю кумедною виставою, тому попрохали аркуш скластись удвоє. А коли відкриється завіса – розпочнеться весела вистава.
¾              Розкрийте свої аркуші і розгляньте відбиток плями, домалювати фломастером і пензликом щоб вийшов клоун (руки, ґудзики на одязі, черевики, обличчя із кольоровим волоссям...)

5.           Після малювання розглянути клоунів, вислухати фантазії авторів про своїх героїв, придумати їм кумедні імена.
¾              Молодці. Дуже кумедних намалювали клоунів.



Нетрадиційне малювання
Тема: «Всі кольори стають в нагоді»

Старша група
Мета. Розвивати і уточнити знання дітей про барви довкілля. Вчити визначати, співвідносити і називати кольори природи. Розвивати дрібну моторику руки, мовлення. Виховувати любов до розмаїття природи.
Обладнання: Кульки чотирьох кольорів (червоного, зеленого, синього, жовтого); картинки: пролісок, жаба, лимон, огірок; заготовки троянд для розмалювання, олівці: червоний, жовтий, білий.

Хід ігри
Нервово-психологічна підготовка. Гра з кольоровими кульками.
(Вихователь роздає кольорові кульки по одній, у вихователя кульки різних кольорів).
1. Ось які в нас кульки нові, Кульки різнокольорові. Ось які, ось які
І легенькі, і нові.
(Діти погойдують кульками перед собою вліво-вправо).
2. Кульки ми піднімем вгору В сине небо, у блакить. Покружляєм, покружляєм, Кулька вгору хай летить.
(Підіймають кульки вгору, погойдують ними, кружляють).
3. Кульки за спину сховаєм, І ще трішки пострибаєм. Ми стрибаєм як зайчата -Дружно, весело, завзято.
(Ховають кульки за спину і починають стрибати).
Вихователь. А тепер, діти, будьте уважні. Подивіться, якого кольору у кожного із вас кулька.
Ліля! Якого кольору у тебе кулька? (Червоного).
А у Саші якого кольору? (Зеленого).
(Запитує інших дітей якого кольору в них кульки).
Діти, подивіться, я свої кульки заховаю за спину. Якщо я підійму кульку червоного кольору, до мене підбігають діти з кулькою червоного кольору, якщо я підійму кульку зеленого кольору, до мене будуть підбігати діти з кулькою зеленого кольору і т.д.
Вихователь.
Ви скоріш сюди біжить
Кульку червону (синю, зелену, жовту) покажіть.
Кульку червону (синю, зелену, жовту) покажіть.
Ми кулькою погойдаєм,
І ще трішки покружляєм.
Молодці, діти! Гарно грали з кульками. Зберемо кульки в кошик і сядемо за столи.
Діти! Давайте ще раз пригадаємо, якого кольору були в нас кульки. (Вивішує картинки кульок різних кольорів). Діти показують на картинці кольори кульок, які були в них в руці. Всі ці кольори ми можемо знайти в природі. Будьте уважні,я прочитаю вам «Кольоровий вірш», а ви назвете, які кольори згадуються у вірші.
КОЛЬОРОВИЙ ВІРШ Кульбабка тиха при дорозі Жовтіється сама собі, А у волошки очі сині, А в неба очі голубі. Зелені клени стали колом Біля нашого двора, А ген за тихим жовтим полем Червоне сонце догора.
(Є. Горенко).
- Давайте, діти, на пальчиках порахуємо, скільки назв кольорів згадується у вірші. (Діти почергово загинають пальчики, починають з великого: жовтий, синій, голубий, зелений, червоний).
- Скільки всіх кольорів у даному вірші? (П'ять). -Так, п'ять кольорів.
А тепер послухайте кольорові загади, хто їх відгадає повинен відшукати на столі відгадку-картинку. Загадки.
1. Я найперша розцвітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадай, що за квітка,
Бо мене не стане в літку. (Діти піднімають картинку з проліском).
2. Хто в зеленому жакеті Репетує в очереті? Хоч і плавати мастак,
А не риба і не рак! (Діти піднімають картинку жаби).
Якого кольору жаба? (Зеленого)
Я кислим був зеленим, Дозрів і пожовтів. Із далеких країн півдня До чаю прилетів.
(Діти відшукують картинку лимона).
Якого кольору лимон? (Жовтого)
Певно знає з вас усяк, Хто буває в полі, Що червоний гарний мак Там росте на волі.
(Діти відшукують картинку з квіткою маку і підіймають її вгору). Добрий зелений, Добрий солоний, Смачний і сирий, Хто я такий?
(Діти відшукують картинку огірка).
Гарно ви впорались із завданням. А тепер будьте уважні, ми ще пограємо в гру «Кольорові слова». От буде цікаво! Я буду називати слова, а ви будите називати колір.
Гребінь у півня який?
(Червоний)
Сніг який?
(Білий)
Ялинка яка?
(Зелена)
Помідор який?
           (Червоний)
Небо яке?
         (Блакитний)
Цвіт барвінку який?
(Синій)
Осінь яка?
(Жовта)
Кульбаба яка?
(Жовта)
Ворона яка?
(Чорна)
Середина яйця яка?
(Жовта)
Отже, діти, в природі ми можемо знайти різні кольори. Навіть і пори року мають свій колір. Осінь має колір жовтий, бо жовте листя на деревах. Зима має колір білий, бо білий сніг. А тепер подумайте, який колір має весна? (Зелений). Правильно, зелений, бо весною все зеленіє, з'являється перша трава, зеленіють листочки на деревах. А який має колір літо? Літо має колір червоний. Влітку дозрівають полуниці, вишні, суниці, тому літо називається червоним. Все кольорове в природі.
Фізкультхвилинка
Сяє сонечко привітно,
(розводять кисті рук, показують сонечко).
Квітка з пуп'янка розквітла,
(нижні частини долонь притискають одна до одної, а а пальці широко розсунути по колу і трохи вигнуті).
Вітер квітку полихає,
(гойдають кистями рук вліво-вправо). Вліво-вправо нахиляє. Метелики прилітають
(помахи руками, присісти) І на квіточку сідають
Ми сьогодні познайомились з кольорами, які бувають у природі. Подумайте і скажіть чи є така квітка, яка має різні кольори? Послухайте про цю квітку загадку.
Я квітка ніжна, як весна,
Я різні сукні маю.
Буваю кольору зорі,
Лимона барву маю.
І снігу зимної пори,
І вишнею палаю!
Діти. Троянда
Отже одна і та ж квітка, має різні кольори. Ось в мене троянда на картинці різного кольору. Я вам дам олівці і не замальовані картинки троянд, а ви їх розмалюєте. (Роздає дітям олівці червоного, жовтого, білого кольорів. Діти замальовують троянду. Вихователь виставляє малюнки дітей, проводить короткий аналіз). Діти, ми сьогодні з вами визначили кольори, які є в природі. На прогулянці ми продовжимо свої спостереження за кольорами природи.




Немає коментарів:

Дописати коментар