Нетрадиційне малювання
Тема: «Кумедний клоун»
Старша група
Мета. Показати дітям кумедність клоуна у вбранні, міміці,рухах. Продовжувати
ознайомлення дітей з нетрадиційною технікою малювання – «плямографією». Вчити утворювати
з різнокольорової плями образ кумедного клоуна, домальовувати його гуашшю і
фломастерами. Розвивати творчу уяву у малюванні плямою.
Обладнання: Д.Б.Кабалевський «Клоуни», виставка ілюстрацій, фотографій, малюнків із
зображенням клоунів; рідка гуаш, пензлі, фломастери, папір.
Хід заняття
1.
Бесіда з дітьми про смішне:
¾що вас може розсмішити?
¾чи сміялися ви коли-небудь усією сім'єю разом? Як це
було?
¾що ви відчуваєте, коли ваші батьки разом із вами
весело сміються?
2.
Вихователь.
¾
Смішити людей - це справжнє мистецтво. Деякі люди від природи володіють
здатністю викликати завзятий сміх своїми словами, діями і навіть виглядом. І це
зовсім їх не ображає, а навпаки приносить їм задоволення. Це покликання –
дарувати веселий настрій. Найталановитіші весельчаки виходять на арену цирку, і
тоді сміються усі разом сотні людей.
¾
Давайте ми з вами розглянемо виставу ілюстрацій.
¾
Коли я була маленька Олег Попов був мій найулюбленіший клоун. Його знали в
багатьох країнах світу. А це малюнки деяких художників, які теж полюбляли дуже
кумедних клоунів і намалювати їх для вас.
¾
Скажіть мені будь ласка, що робить їх такими кумедними.(знайди смішне в
одязі, взутті, головному вбранні.) Ми сьогодні теж будемо з вами малювати
кумедних клоунів, а допомагати нам буде кумедна пляма.
¾
Таке малювання називається «плямографія» – це малювання за допомогою рідкої
фарби.
3.
Вправа із словом «плямографія»
«плямографія»
- дивується
«плямографія»
- радіє
«плямографія»
- шепоче
«плямографія»
- співає.
4.
Для того щоб нам почати малювати, треба щоб фарби стали рідкими. Беремо
побільше водички на пензлик і розмішуємо фарбу, щоб вона стала ріденька. Потім
знайдіть середину папера і поставте декілька плям із яскравих кольорів. Потім
складіть аркуш удвоє, розгладьте за згином долонями і розверніть.
¾
Жили – були фарби. Вони були дуже веселі, яскраві, радісні і мріяли
подарувати свою радість світу, почути завзятий сміх навколо себе. Але життя їх
проходило спокійно і тихо у рідному будиночку - маленькій баночці. Одного ранку
двері їх дому відчинились - до них завітав старий добрий друже пензлик і
запросив фарби до прогулянки. Просяяла жовта фарба ласкавою посмішкою і
виплеснулась плямою на середину білого поля. За нею зареготала червона фарба і
через мить біля них опинилась духмяна зелень – це було справжнє свято.
Кольорові плями замислили перетворитись у клоуна і подарувати сміх своєю
кумедною виставою, тому попрохали аркуш скластись удвоє. А коли відкриється
завіса – розпочнеться весела вистава.
¾
Розкрийте свої аркуші і розгляньте відбиток плями, домалювати фломастером і
пензликом щоб вийшов клоун (руки, ґудзики на одязі, черевики, обличчя із
кольоровим волоссям...)
5.
Після малювання розглянути клоунів, вислухати фантазії авторів про своїх
героїв, придумати їм кумедні імена.
¾
Молодці. Дуже кумедних намалювали клоунів.
Нетрадиційне
малювання
Тема: «Всі кольори стають в нагоді»
Старша група
Мета. Розвивати і уточнити знання дітей про барви довкілля. Вчити визначати,
співвідносити і називати кольори природи. Розвивати дрібну моторику руки,
мовлення. Виховувати любов до розмаїття природи.
Обладнання: Кульки чотирьох кольорів (червоного, зеленого, синього, жовтого);
картинки: пролісок, жаба, лимон, огірок; заготовки троянд для розмалювання,
олівці: червоний, жовтий, білий.
Хід ігри
Нервово-психологічна
підготовка. Гра з кольоровими кульками.
(Вихователь
роздає кольорові кульки по одній, у вихователя кульки різних кольорів).
1. Ось які
в нас кульки нові, Кульки різнокольорові. Ось які, ось які
І легенькі,
і нові.
(Діти
погойдують кульками перед собою вліво-вправо).
2. Кульки
ми піднімем вгору В сине небо, у блакить. Покружляєм, покружляєм, Кулька вгору
хай летить.
(Підіймають
кульки вгору, погойдують ними, кружляють).
3. Кульки
за спину сховаєм, І ще трішки пострибаєм. Ми стрибаєм як зайчата -Дружно,
весело, завзято.
(Ховають
кульки за спину і починають стрибати).
Вихователь.
А тепер, діти, будьте уважні. Подивіться, якого кольору у кожного із вас
кулька.
Ліля! Якого
кольору у тебе кулька? (Червоного).
А у Саші
якого кольору? (Зеленого).
(Запитує
інших дітей якого кольору в них кульки).
Діти,
подивіться, я свої кульки заховаю за спину. Якщо я підійму кульку червоного
кольору, до мене підбігають діти з кулькою червоного кольору, якщо я підійму
кульку зеленого кольору, до мене будуть підбігати діти з кулькою зеленого
кольору і т.д.
Вихователь.
Ви скоріш
сюди біжить
Кульку
червону (синю, зелену, жовту) покажіть.
Кульку
червону (синю, зелену, жовту) покажіть.
Ми кулькою
погойдаєм,
І ще трішки
покружляєм.
Молодці,
діти! Гарно грали з кульками. Зберемо кульки в кошик і сядемо за столи.
Діти!
Давайте ще раз пригадаємо, якого кольору були в нас кульки. (Вивішує картинки
кульок різних кольорів). Діти показують на картинці кольори кульок, які були в
них в руці. Всі ці кольори ми можемо знайти в природі. Будьте уважні,я прочитаю
вам «Кольоровий вірш», а ви назвете, які кольори згадуються у вірші.
КОЛЬОРОВИЙ
ВІРШ Кульбабка тиха при дорозі Жовтіється сама собі, А у волошки очі сині, А в
неба очі голубі. Зелені клени стали колом Біля нашого двора, А ген за тихим
жовтим полем Червоне сонце догора.
(Є.
Горенко).
- Давайте,
діти, на пальчиках порахуємо, скільки назв кольорів згадується у вірші. (Діти
почергово загинають пальчики, починають з великого: жовтий, синій, голубий,
зелений, червоний).
- Скільки
всіх кольорів у даному вірші? (П'ять). -Так, п'ять кольорів.
А тепер
послухайте кольорові загади, хто їх відгадає повинен відшукати на столі
відгадку-картинку. Загадки.
1. Я
найперша розцвітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадай, що за квітка,
Бо мене не
стане в літку. (Діти піднімають картинку з проліском).
2. Хто в
зеленому жакеті Репетує в очереті? Хоч і плавати мастак,
А не риба і
не рак! (Діти піднімають картинку жаби).
Якого
кольору жаба? (Зеленого)
Я кислим
був зеленим, Дозрів і пожовтів. Із далеких країн півдня До чаю прилетів.
(Діти
відшукують картинку лимона).
Якого
кольору лимон? (Жовтого)
Певно знає
з вас усяк, Хто буває в полі, Що червоний гарний мак Там росте на волі.
(Діти
відшукують картинку з квіткою маку і підіймають її вгору). Добрий зелений,
Добрий солоний, Смачний і сирий, Хто я такий?
(Діти
відшукують картинку огірка).
Гарно ви
впорались із завданням. А тепер будьте уважні, ми ще пограємо в гру «Кольорові
слова». От буде цікаво! Я буду називати слова, а ви будите називати колір.
Гребінь у
півня який?
|
(Червоний)
|
Сніг
який?
|
(Білий)
|
Ялинка
яка?
|
(Зелена)
|
Помідор
який?
|
(Червоний)
|
Небо яке?
|
(Блакитний)
|
Цвіт
барвінку який?
|
(Синій)
|
Осінь
яка?
|
(Жовта)
|
Кульбаба
яка?
|
(Жовта)
|
Ворона
яка?
|
(Чорна)
|
Середина
яйця яка?
|
(Жовта)
|
Отже, діти,
в природі ми можемо знайти різні кольори. Навіть і пори року мають свій колір.
Осінь має колір жовтий, бо жовте листя на деревах. Зима має колір білий, бо
білий сніг. А тепер подумайте, який колір має весна? (Зелений). Правильно,
зелений, бо весною все зеленіє, з'являється перша трава, зеленіють листочки на
деревах. А який має колір літо? Літо має колір червоний. Влітку дозрівають
полуниці, вишні, суниці, тому літо називається червоним. Все кольорове в
природі.
Фізкультхвилинка
Сяє сонечко
привітно,
(розводять
кисті рук, показують сонечко).
Квітка з
пуп'янка розквітла,
(нижні
частини долонь притискають одна до одної, а а пальці широко розсунути по колу і
трохи вигнуті).
Вітер
квітку полихає,
(гойдають
кистями рук вліво-вправо). Вліво-вправо нахиляє. Метелики прилітають
(помахи
руками, присісти) І на квіточку сідають
Ми сьогодні
познайомились з кольорами, які бувають у природі. Подумайте і скажіть чи є така
квітка, яка має різні кольори? Послухайте про цю квітку загадку.
Я квітка
ніжна, як весна,
Я різні
сукні маю.
Буваю
кольору зорі,
Лимона
барву маю.
І снігу
зимної пори,
І вишнею
палаю!
Діти.
Троянда
Отже одна і
та ж квітка, має різні кольори. Ось в мене троянда на картинці різного кольору.
Я вам дам олівці і не замальовані картинки троянд, а ви їх розмалюєте. (Роздає
дітям олівці червоного, жовтого, білого кольорів. Діти замальовують троянду.
Вихователь виставляє малюнки дітей, проводить короткий аналіз). Діти, ми
сьогодні з вами визначили кольори, які є в природі. На прогулянці ми продовжимо
свої спостереження за кольорами природи.
Немає коментарів:
Дописати коментар