Логіко-математичний розвиток



Конспект заняття
з логіко-математичного розвитку
для дітей молодшої групи
«Півник в гостях у малят»


Мета: розширити і закріпити знання: про число, цифри в межах 5; про частини доби, геометричні фігури та їх класифікацію. Розвивати вміння орієнтуватись у просторі. Виховувати самостійність, навички логічного мислення.
Матеріал:
демонстраційний: іграшки: півник, двоє мишенят, цифри, «Чарівний мішечок», геометричні фігури: трикутник, круг, квадрат, куб, куля, тарілочка бублик.
роздатковий: «зернятка» (вирізані з картону), картка з смужками двох кольорів, цифри, смужки для вимірювання.

Хід заняття :
Діти, сьогодні в гості до нас завітав «Півник». Його друзі «Круть і Верть» так загралися, що не повернулися додому. Півник дуже переживає; Давайте піднімемо йому настрій, розповімо йому наш улюблений віршик.

Як раненько я встаю,
То багато справ роблю:
Мию очка, вушка, носик;
Причешуся, одягнуся
І усім я усміхнуся.

Ось наш півник трішки заспокоївся. Ми його пригостимо зернятками. Але спочатку так, як півник наш «хороший господар», він любить, щоб усе в нього в господарстві було пораховано. Візьміть картки з двома смужками. Поставте на верхню смужку два зернятка, а на нижню одне. Скільки в тебе зерняток на верхній смужці? На нижній? Де зерняток більше? Скільки треба зерняток поставити на нижню смужку, щоб було порівну на обох смужках?
А тепер порахуйте скільки всього зерняток на обох смужках? Покажіть таку цифру.

Діти, ми обіцяли пригостити півника. То ж, давайте, покладемо на тарілочку по одному зернятку. Скільки ти поставив зерняток? (Одне). Скільки в півника зерняток? (Багато).
Ой, малятка, та до нас в гості ще хтось завітав. Та це ж Круть. 


Добрий день малятка.
Ви не бачили мого братика?
Ні. А хто знає як його звати? – Верть.
Малятка, каже Круть,
що вони так довго гралися,
що переплутали частини доби
Давайте нагадаємо мишеняткам
Які є частини доби (Розказують вірші
Про частини доби) 
Що йде за ранком – (день) – вечером (- ніч).
Вранці сонечко ясне,

Будить в ліжечку мене.
Я встаю і умиваюсь,
Снідаю, в садок збираюсь.

Світить сонечко яскраве
День настав у мене справи:
Я і граю і гуляю
І дорослим помагаю.

Сонечко за день втомилось,
І за обрій закотилось,
За вечерею родині
Я розказую новини.

Чорне-чорне полотно,
Закрива моє вікно.
Срібний місяць випливає
Ніч прийшла, я спать лягаю.


Ви так гарно розповідали, що й Верть вирішив завітати до нас.
Добрий день, малятка. (Вітається Верть)

Діти мишенятка сваряться. Верть каже, що він перший прийшов, а Круть каже, що він. Давайте, допоможемо їм.
Хто самий перший прийшов до нас у гості? (Півник).
Хто другий? (Круть).
Хто третій? (Верть).
Порахуйте малята, наших гостей (Діти рахують).

Фізкульхвилинка

Раз, два, три, чотири, п’ять
Нам на ніжки треба встать.
Як узимку ліпим сніжки,
То покидаємо трішки.
А весною залюбки
Стрибаєм через струмки.
Влітку плаваєм, стрибаєм
Восени гриби збираєм.
А, тепер мої малята,
Далі будем працювати.

Круть і Верть знайшли мішок і не можуть розібратися, що в ньому.
Давайте допоможемо їм.
(Вихователь витягує з мішечка геометричні фігури, діти називають їх.Показує куб, великі і малі кулі).
З яких із цих геометричних фігур можна побудувати будиночок (з кубиків чи з куль).
Чому не можна з куль? (бо котиться).
Давайте, порівняємо ці кубики. Який з них великий, який малий?
Після заняття ми з вами побудуємо будиночки для Півника і для мишенят.
Як ви думаєте з яких кубиків будемо будувати для Півника, а з яких для мишенят?
А щоб Півник переконався, що ви вмієте будувати, збудуйте справа від себе будинок для Півника, а зліва для мишенят.
А тепер Півникові висипаємо в його мішечок зернятка. І треба куди їх віднести? (До млина).
Круть і Верть виміряли дорогу до млина смужками. Тільки знову сперечаються. Яка з них коротша, а яка довша?
Що ж малята порівняйте дві смужки. (Діти накладають смужку одну на одну, порівнюють їх).
Отже, малята, тепер Півник напече багато пиріжків і за те, що ви йому так гарно допомагали запрошує вас їх почастувати.




Конспект заняття з логіко-математичного розвитку
для дітей старшої групи

Тема «Новорічні пригоди»

Мета: виявити знання дітей про числа і цифри. Виявити вміння користуватись кількісною і порядковою лічбою, розрізняти геометричні фігури, розвивати уміння орієнтуватися в просторі, називати послідовно дні тижня.

Матеріал:
демонстраційний: сніговими 8 шт.; сюжетні картинки: «Які цифри заховалися», «Що змінилося», «Кого намалював художник», ялинка з геометричними фігурами, цифри, круги кольорові для познач. днів тижня.
роздавальний: цифри, умовна мірка, смужки двох кольорів, кольорові олівці.

Хід

Вихователь.

Добрий день, добрий день ми вітаємось

До гостей дорогих усміхаємось

Усміхаємось всім довкола

Небу, сонцю, квітам, людям

І тоді обов’язково

День до нас привітним буде!

Діти, який сьогодні день?

Який день був учора? Який день буде завтра?

Який перший день? Другий, третій, останній?

А яка зараз пора року? Яка минула?

Яка після зими? Весни?

Скільки є пір року?

А який місяць зараз?

Про грудень кажуть: Грудень зиму починає, а рік закінчує.

Вихователь. А які зимові свята ви знаєте? (Свято Миколая, Новий рік, Різдво).

Сьогодні, діти я хочу розповісти вам про Новорічні пригоди Снігурочки та Діда Мороза.

В казковому лісі, в крижаному палаці Снігурочка разом з лісовими звірятами, – своїми друзями готувала подарунки для дітей, а Дід Мороз вирішив обійти всі свої володіння – перевірити, чи всі дерева вкриті білою сніговою ковдрою, чи все в його зимовому царстві в порядку. А в цей час злі-презлі сестри Віхола та Хурделиця вирішили викрасти Снігурочку та перетворити її на свою служницю. Вони умовили Вітра, щоб він так сильно розкрутив Віхолу і Хурделицю, що весь сніг піднявся із землі і почав крутитися в повітрі. Сніговички-охоронці, яким Дід Мороз наказав стерегти Снігурочку, розбіглися хто куди. І тепер Хурделиця з Віхолою легко могли пробратися до крижаного палацу. Але, ми діти, допоможемо сніговичкам вишикуватися в одну колону і не пропустимо нікого до Снігурочки.

Скільки Сніговиків? Покажіть цифру, яка позначає кількість сніговиків. А чи однакові сніговики, а чим відрізняються? (Гудзиками). Давайте вишикуємо їх від найменшої кількості ґудзиків до найбільшої, і навпаки.

Фізкультхвилинка

Тижня дні на бал зібрались                                         (Крокують)

Та по різному вдягались

Неділя у сукні червоній прийшла               (Руки вздовж тулуба)

В пелюстках троянди цей колір знайшла

А от понеділку сорочку неначе                                   (Руки вгорі)

Позичило сонечко жовтогаряче

Вівторок із сонячним зайчиком грався

Під плащиком жовтим від нього сховався                    (Присіли)

А от середа, легку як пір’їну

На плечі накинула зелену хустину                     (Руки до плечей)

Четвер у хмаринки клубочок узяв

Блакитного светра із нього зв’язав             (Колові рухи руками)

А п’ятниця синю спідницю вдягла

У хвилях морський колір цей віднайшла

Субота костюми усі перебрала

Найбільш фіолетовий уподобала.

Вихователь. А який сьогодні день? Який день був учора? Який день буде завтра. Складаємо квіточку. Гра «Дні тижня».

Снігурочка разом зі своїми друзями в палаці спокійно грається і навіть не здогадується, що ми її врятували.

Друзі Снігурочки граються у «Квача» і весь час міняються місцями. (Дивляться малюнок, називають розміщення звірят).

Заплющіть очка. Що змінилося?

Художник намалював Снігурочці її друзів. Назвіть їх. Скільки їх (Четверо). Кого забув? (Білочку). А скільки б було звірят, якби він намалюва і білочку? (Пятеро).

Вихователь. Поки звірята гралися у «Квача» Снігурочка прикрасила їм Новорічну ялинку. Але в іграшках заховалися цифри. Назвіть їх. А ось іще одна ялиночка. На які геометричні фігури схожі прикраси на ялиночці? Почнемо з верхнього ярусу. Скільки квадратів? Скільки кругів? Які ще фігури ви бачите на нижньому, на середньому ярусі?

Діти, лисичка із зайчиком вибігли у двір, побігали – пострибали у дворі та й побачили свої сліди.

«Мій слід більший, – ні мій – засперечалися зайчик з лисичкою». Давайте, допоможемо їм.
(Виміряємо за допомогою умовної мірки). Жовта смужка то лисиччина, а коричнева зайчикові. На яку найбільше поміститься умовних мірок, той слід і буде більший.



Снігурочка і Дід Мороз дуже вдячні вам за те, що ви так добре допомагали їм.



Немає коментарів:

Дописати коментар